måndag 24 februari 2014

Samtal om sportlovet

Då var vi äntligen tillbaka igen efter ett välförtjänt sportlov, pigga och glada! Det var många som ville berätta om vad man haft för sig under lovet. Några har tillbringat dagarna hemma och andra har varit på fritids. Barnen har i alla fall inte varit sysslolösa vilket vi förstod när vi lyssnade på deras sportlovshistorier. Vad har du lärt dig under sportlovet var en fråga barnen skulle fundera kring. Jag har lärt mig att simma sa någon, jag har lärt mig att trolla sa en annan, jag har lärt mig att skjuta med luftgevär sa en tredje och så fortsatte det. För en del tog det en liten längre stund att faktiskt komma på något som man lärt sig. För visst är det så, vi lär oss något nytt nästan varje dag, även om det ibland bara är något litet.



Eleven som lärt sig att trolla fick visa sina nyvunna kunskaper inför hela klassen som följde trolleritricket med spänning. Jublet blev stort, det fungerade!

Innan vi gick hem för dagen var eleverna nyfikna på våra gråsuggor. Hur har dem det egentligen i vår lilla kompost? Alla fick ta en titt i burken innan det var dags att gå hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar