onsdag 30 oktober 2013

Att skriva sig till läsning på Augustenborg

För ett par år sedan tilldelades Augustenborgsskolan pengar genom ett stadsbidrag för att skolan skulle kunna stärka elevernas basfärdigheter i att läsa, skriva och räkna. Detta bidrag har utmynnat i att mina elever under vårterminen 2013, när de fortfarande gick i förskoleklass, startade sitt arbete med Ipads. När höstterminen kom och jag tog emot mina nya elever i augusti fick jag också 11 stycken Ipads som skulle bli vårt nya skrivverktyg mot målet att kunna läsa.

ASL är ett helt nytt arbetssätt för mig trots mina 11 år som lärare. Visserligen hade jag hört talas om ASL för några år sedan men det var inte ett arbetssätt som jag nappade på då. Idag ser det annorlunda ut, idag har jag tänkt om och det har blivit en del av min vardag. Jag inser efter 10 veckors arbete att det här året kommer bli en spännande resa såväl för mig och mina kollegor som för mina elever.



Det här inlägget får bli startskottet på den här bloggen. Fortsättningsvis kommer jag att skriva om det som händer i min och mina elevers vardag vare sig det handlar om ASL eller någon annan pedagogisk metod. Mina dagar fylls av guldkorn som jag gärna delar med mig av så,

Välkommen till 1A:s blogg!

2 kommentarer:

  1. Go Jenny!
    Ska bli superkul att följa dig på detta sättet också! ;-)
    Kram Piroska

    SvaraRadera
  2. Tack Piroska, du är välkommen att följa oss!

    SvaraRadera